2013. június 20., csütörtök

Fetishism In Fashion: a trendérzékenység és brandépítés fétisei


Lidewij Edelkoort az egyik legismertebb és legfontosabb trendszakértő, aki nemrég egy igen érdekes témát feszegető könyvvel jelentkezett. A Fetishism In Fashion, ahogy a címe is sejteti, a divattal szorosan összefonódó fétisek témaköreit taglalja, habár baromira ne egy klasszikus értelemben vett fétiskönyvre számítsatok, mint pl. az egyébként itt is közreműködő Valerie Steele Fetish: Fashion, Sex And Power című munkája. Edelkoort többek között a születéstől folyamatosan alakuló és változó ízlésről, a márkaépítésről és annak pszichológiájáról, valamint - halleluja - a fekete szín erejéről, misztikumáról is ír egy-egy külön fejezetben.





Amúgy az egész könyv apropója a július 21-ig tartó arnhemi Mode Biennale, tulajdonképpen ennek a katalógusa a könyv, meg persze nem nehéz kitalálni, hogy a biennálé kurátora maga Edelkoort. 

A 248 oldalas Fetishism In Fashion egy nagyon érdekes összefoglalója a témának, bár nyilván csak lenyomata a Mode Biennale 2013-nak, amire én biztos, hogy nem jutok el, de aki teheti, látogasson el Hollandiába.




Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...