2009. október 29., csütörtök

Csillogás, pofonok - kérdezz-felelek Hársfalvi Olivérrel, a Lakkshop tulajdonosával

Valahogy egészen egyértelmű volt, hogy lesz egyszer itt interjú egy olyan valakivel, aki tapasztalt fétis-témában, ha már annyit írtam róla. Igyekeztem kicsit a kulisszák mögé tekinteni, Olivérrel közösen bemutatni egy olyan üzletet, mely bárki számára elérhető, aki egy kicsit is kacsintgat az extrémebb viseletek felé, nomeg a minőség is fontos szempont számára.
Poént nem akartunk lelőni, inkább csak ízelítőt adunk (na jó, valójában nem volt túl sok idő...) - ezeket a ruhákat, kiegészítőket érdemes élőben látni!



Mit kell tudni a Lakkshopról?

A Lakkshop alakulása nem volt villámcsapás szerű, inkább egy hosszú folyamat eredménye. Az egész úgy kezdődött, hogy 2001-ben szerettem volna venni az akkori barátnőmnek 1-2 dögös lakkcuccot. Ekkor kellett rájönnöm, hogy Magyarországon nem lehet kapni ilyen ruhákat. Aztán azt gondoltam ’…nem baj, majd varratok neki… ’. Ekkor kezdtem lakk méterárut keresni és igazan komolyan foglalkozni a dologgal. Hát ez sem indult rózsásan, hiszen ez a folyamat egészen 2007-ig tartott. Addig 1 teljes bőröndnyi anyagmintám gyűlt össze és szinte egyik sem érte el azt a minőséget, amit én szerettem volna. 2007-ben találtam meg azt az anyagot és beszállítót, akinek a termékeiből a mai napig készítjük a saját tervezésű ruháinkat. 2003-ban volt egy jónak mondható cég, akinek egész jó minőségű méteráruja volt. Ebben az időben kezdtem el ismerősöknek ruhákat tervezni és varratni. 2004 végen elkezdtem külföldi gyártókat keresni, akik jó minőségű és megfizethető terméket forgalmaznak. Ez nagyon nehéz volt, hiszen akkoriban nem volt jó híre Magyarországnak tőlünk kicsit nyugatabbra. Sok gyártó nem szívesen állt szóba magyarokkal, hiszen sokan lejáratták az országot ebben a témában.
Miután megtaláltam az első céget, akkor elkészítettem egy alapszintű weblapot és elindult a Lakkshop az Interneten is. A tervem az volt, hogy megnézem, mennyire fognak pörögni ezek a ruhák és majd később bővítem a kínálatot. Az érdeklődés nagy volt, így szinte 1-2 héten belül el kellett kezdenem a kínálat bővítését. Elsősorban ruhákat és csizmákat szerettem volna árulni és ezen a nyomvonalon indultam is el. Olyan ruhákat kerestem, amik hordhatóak, de mégis dögösek és nőiesek. Napi 10-15 órát ültem a net előtt és kerestem a beszállítókat. Mindezt úgy, hogy akkoriban nekem otthon nem volt netem, internet kávézókban ültem iskola után hajnalig. Az első év végére 5 beszállítom volt, mind olyan, aminek a minőségével én is meg voltam elégedve. 2006 elején elkészült a mai dizájn és már akkor is évente kétszer frissítettem az oldalt. Mostanra 16 beszállítóval dolgozom, közel 1500 féle ruha és 4500 féle cipő van a Lakkshop kínálatában. Sajnos nem tudom mindet feltenni az oldalra, hiszen kezelhetetlen lenne és egyedül nincs energiám nyomon követni a napi változásokat.
Igen jól hallod, egyedül csinálom az egészet!!

Kik a törzsvásárlók? Túlnyomórészt "szakmabeliek" és fetisiszták, vagy inkább csak divatőrültek?

A törzsvásárlóim nagyon széles skálán mozognak. A diákoktól a felsővezetőkig, vállalkozók, dominák, stb. Azt nem mondom, hogy mindenki fetisiszta, elég sokan jönnek olyanok is, akiknek tetszik a lakk és szívesen hordják az utcán. Főleg most, hogy a csapból is lakk folyik. Nagyon sok olyan vásárló keres fel, akinek nagyméretű lába van és nem talál magának megfelelő méretű női cipőt. Nálam, gondolván a férfi vásárlókra, majdnem minden női cipő 46,5-es méretben is kapható. Ezért azok a hölgyek is előszeretettel keresnek meg, kiknek 42-43-as lába van.




Hogyan találnak az üzletre?

A Lakkshop elsősorban internetes webshop, de fenntartok egy bemutatótermet is, a személyes átvételre és a méretegyeztetésre. Itt bejelentkezés alapján jöhetnek az érdeklődők, hiszen ebben a szakmában a diszkréció a legfontosabb.

A lakk és a latex reneszánszát éli a divatvilágban, s ennek hatására az olcsóbb, könnyebben elérhető helyeken is sorra jelennek meg a lakk hatású anyagok, kiegészítők, divat lett a fétis, a fétis-szerűség.

Hát ezt nagyon jól mondtad! Divat lett a vagányság és most ezt tekintik vagánynak a mai fiatalok. Az, hogy az olcsóbb helyeken is árulnak lakk „szerű” anyagból ruhadarabokat, csak örvendetes a számomra, így talán egyre többen megismerik ezeket az anyagokat. Habár, azt le kell szögeznem, hogy az, amit az általad említett olcsóbb helyeken kapsz, az minőségben messze elmarad az elvárható minimumtól. Egy példa erre: az egyik ismerősöm vett egy „lakk” leggings-et 4000 Ft-ért. Kétszer tudta felvenni, utána szétszakadt. Nekem van olyan lakk nadrágom, amit 2 éve hordok és már jó néhány fétis partit átbuliztam benne, de még szinte meg sem mattult.

Sokan nem tudják pontosan, milyenek is ezek az anyagok valójában, mi a különbség lakk és latex, illetve egyéb fényesebb anyagok között, hogyan kell tárolni, tisztítani, tévhitek keringenek. Tudnál egy kis útmutatót adni ezzel kapcsolatban?

A lakk az egy fényes polyuretán réteg egy általában sztreccs hordozóanyagon. A lakk alapból fényes és nem igényel semmilyen felületi kezelést viselés előtt.
A latex az latex. Az egy lágy gumi, amelyből ragasztással ruhákat és kiegészítőket készítenek. Ezzel csak az a baj, hogy sokak bőre nem bírja. Befülled és extrém esetben csalánkiütés és hőguta a vége. Én mindenkit óvatosságra intek - a kezdőknek, akik ezzel az anyaggal ismerkednek, mindig egy kisebb ruhadarabot ajánlok. Viselés előtt ezt le kell olajozni, hogy megkapja azt a fényes hatást, amit a képekről már mindenki jól ismer. Tisztításuk kézzel 30 fokos vízben ajánlott, különben hamar tönkremennek ezek az anyagok. Tárolni pedig szekrényben felakasztva kell.
A piacon kapható még lámé, liquid lámé és spandex. Ezeket látod általában 3-4000 Ft-os áron a boltokban.




Milyen pozíciót tölt be ma Magyarországon a Lakkshop? Stagnál az érdeklődés, vagy egyre nagyobb a kereslet és a kínálat?

A Lakkshop szinte a legnagyobb ilyen üzlet a régióban. Ekkora kínálattal legközelebb Németországban és Angliában találkozhatsz. Az érdeklődés nem stagnál, inkább azt kell mondanom, hogy az elmúlt 6 éves munka most kezd beérni. Folyamatosan bővül a vásárló közönség. Most van igazan lelkiismeret furdalásom, amikor egy-egy nap nem foglalkozom az oldallal. Sok embernek kell megfelelnem és sok terméket kell kezelnem.



Hol szerepeltél már a ruháiddal? Kik a támogatóid, kiket támogatsz?

A ruháim szerepeltek már divatbemutatón 2006-ban, a Millenáris Parkban. Támogattam az Art Macabre amatőr színházi társulatot sok éven keresztül. Tavaly egy éjszakai TV műsorban interjút adtam és bemutatták a ruháimat. Most egy feltörekvő tehetséges industrial zenekart, a Dharma-t támogatom ruhákkal, én készítem nekik az új weblapjukat és segítek a színpadi kép kialakításában. A Lakkshopot sajnos nem támogatja senki, csak a hűséges vásárlók.
Ezúton is szeretném megköszönni minden vásárlómnak a 6 éves bizalmat!


Mik a tervek a jövőre nézve?

A jövőre nézve sok tervem van még. Van még 1-2 olyan cég, akivel szívesen dolgoznék együtt és szeretnék kicsit több saját tervezésű ruhát készíteni. Főleg úgy, hogy most már van olyan alapanyagom, amihez a nevemet is szívesen adom.
De a többi legyen az én titkom és meglepetés a vásárlóknak!





A képekért köszönet a Lakkshopnak!


(Teljes program a Divatblogok Éjszakáján itt!)



Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...